Nº
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Capítulo 1
El Tao
que puede ser expresado, no es el Tao absoluto.
El nombre
que puede ser nombrado, no es el Nombre absoluto.
El No-ser
se refiere al principio del universo.
El Ser se
refiere a la madre de todos los seres.
Desde el
No-ser conocemos las maravillas del Tao.
Desde el
Ser conocemos las apariencias del Tao.
Ambos
tienen el mismo origen, aunque distinto nombre.
Su
identidad se llama misterio.
Lo más
misterioso de lo misterioso,
es la
puerta de toda maravilla.
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道德經 第一章
道可道 非常道 名可名 非常名
无名天地之始 有名万物之母
故常无 欲以觀其妙 常有 欲以觀其徴
此两者 同出而异名 同谓之玄
玄之又玄 衆妙之门
* * * |
The Tao the can be
told of
Is not the Absolute Tao; The Names that can be given Are not Absolute Names.
The Nameless is the
origin of Heaven and Earth;
The Named is the Mother of All Things.
Therefore:
Oftentimes, one strips oneself of passion In order to see the Secret of Life; Oftentimes, one regards life with passion, In order to see its manifest forms.
These two (the
Secret and its manifestations)
Are (in their nature) the same; They are given different names When they become manifest.
They may both be
called the Cosmic Mystery:
Reaching from the Mystery into the Deeper Mystery Is the Gate to the Secret of All Life. |
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miércoles, 8 de abril de 2020
TAOTEKING - TAOTECHING - DAODEJING - 1
lo que se vaya hacer, es mejor hacerlo con total intensidad de conciencia lúcida
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